Laatste ontwikkelingen op het gebied van werving en selectie
Ben je actief in de wereld van recruitment? Dan werk je in een dynamische sector waar de ontwikkelingen zich in razend tempo opvolgen.
Werving en selectie van goed en gekwalificeerd personeel is de afgelopen jaren steeds professioneler geworden. Recruitment, dat is het werven en selecteren van kwalitatief goed nieuw personeel, is dan ook lastiger geworden. Zeker ook vanwege het algemene personeelstekort dat veel economische sectoren plat legt.
Online recruitment blijft onverminderd belangrijk
Werving en selectie van nieuw, professioneel personeel gebeurt vandaag de dag nog steeds en vooral via online kanalen, zoals vacaturestop en de websites van bemiddelingsbureaus. Zorg er daarom voor dat je als werkgever goed online onderzoek doet om de juiste personeelsleden te vinden voor jouw vacatures. Door websites te zoeken van betrouwbare uitzendbureaus en wervingskantoren, kun je snel de gewenste kandidaten vinden voor jouw vacature. Vind je niet wat je zoekt? Neem dan gerust contact op met het wervingsbureau om de juiste kandidaat te vinden voor jouw betrekking! Wedden dat je snel de perfecte kandidaat voor jouw vacature vindt?
Recruiten via sociale media voor een groot bereik
Een van de grootste trends op het gebied van werving en selectie is het gebruik van sociale media om nieuwe talenten te vinden en aan je bedrijf te verbinden. Zo hebben veel grotere bedrijven een eigen Twitteraccount, waar ze hun vacatures posten en waar ze bijvoorbeeld hun trainees aan het woord laten via blogs. Op die manier kunnen ze een grote potentiële groep geïnteresseerden bereiken, zeker door gebruik te maken van de juist hashtags en trefwoorden. Natuurlijk zijn er nog meer relevante sociale mediakanalen om in te zetten voor de werving en selectie van nieuw talent voor jouw bedrijf. Zo is YouTube perfect om te gebruiken voor het posten van professionele wervingsfilmpjes. Door te zorgen voor filmpjes met scherpe en flitsende beelden en goede (en mogelijk grappige) teksten, heb je de kans dat jouw video(‘s) viraal gaan en zo een grote doelgroep bereiken. Ten slotte kun je nog overwegen om sociale media als Instagram, Facebook en dergelijke in te zetten. Want hoe meer mensen je weet te bereiken, hoe beter het natuurlijk is.